Licencja na wynajem turystyczny w Hiszpanii: podstawowe informacje

Licencja na wynajem turystyczny w Hiszpanii Costa Blanca regiona Walencji

Wynajem turystyczny w Hiszpanii cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Warto wspomnieć, że wiele osób planuje wynajem nie jednej, a kilku nieruchomości. Jest to sprawdzony sposób na biznes, szczególnie jeśli okolica jest mocno oblegana. Istotne jest to, aby stosować się do aktualnie obowiązujących przepisów. Oczywiście pierwszym krokiem jest uzyskanie niezbędnej licencji – przebieg wspomnianej procedury uzależniony jest bezpośrednio od liczby nieruchomości.

Jakie warunki należy spełnić?

Nie każdy posiadacz nieruchomości może wynajmować ją turystom. Potrzebna jest do tego licencja turystyczna w Hiszpanii. Oprócz tego istotne jest to, aby dom, mieszkanie, czy też apartament spełniał rygorystyczne wymogi techniczne. Należy podkreślić, że wynajem obiektu bez uzyskania pozwolenia jest nielegalny, co może skutkować wieloma negatywnymi konsekwencjami.

Ponadto dobrze jest mieć świadomość, że załatwienie wszystkich spraw formalnych wymaga czasu, a więc należy zająć się tą kwestią z odpowiednim wyprzedzeniem. Oczywiście duże znaczenie ma to, w jakim rejonie znajduje się nieruchomość. Walencja jest wyjątkowo oblegana przez turystów, przez co wymagania wobec osób wynajmujących obiekty mieszkalne są o wiele wyższe. W części regionów wybrzeża Costa Blanca nieco łatwiej jest uzyskać omawianą licencję, ale są też okolice, w których nie ma takiej możliwości. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zapoznać się z tamtejszymi przepisami oraz rozporządzeniami.

Wstępna konsultacja w sprawie licencji turystycznej za 18,45€

Konsultacje w sprawie licencji na wynajem turystyczny Costa Blanca w Regionie Walencji

Przed podjęciem decyzji o zakupie nieruchomości pod wynajem wakacyjny warto skorzystać z konsultacji prawnych, aby dowiedzieć się, czy uzyskanie licencji turystycznej jest możliwe. Jeżeli masz już nieruchomość i chcesz uzyskać licencję, również przyda się pomoc prawna na miejscu.

Skorzystaj z naszej wstępnej konsultacji dotyczącej licencji turystycznej w regionie Walencji (Costa Blanca). Skonsultujemy Twoją sprawę z kancelarią adwokacką. Jeżeli potwierdzimy, że pod danym adresem można uzyskać licencję turystyczną, możemy przekazać Twoją sprawę do kancelarii, która zajmie się uzyskaniem licencji na wynajem turystyczny Twojej nieruchomości. Cena pakietu usług kancelarii związanego z uzyskaniem licencji to 275€ brutto.

Adres nieruchomości
Telefon

Cena naszej wstępnej konsultacji to 18,45€ brutto.
Wystawiamy faktury VAT PL.

Czy muszę podawać numer licencji turystycznej w ogłoszeniach i reklamach?

Tak, zarówno numer licencji turystycznej przypisany do każdej nieruchomości, jak i jej kategoria muszą być zapisane we wszystkich rodzajach reklam oraz ogłoszeń. Jeśli firma zarządza różnymi nieruchomościami w tym samym budynku, wystarczy podać numer rejestracyjny firmy zarządzającej. W takim wypadku należy mieć odpowiednio zaktualizowaną dokumentację, w której każde reklamowane mieszkanie jest identyfikowane jego numerem rejestracyjnym. Reklama w mediach społecznościowych podlega specjalnej kontroli i nadzorowi.

Czy należy posiadać działalność gospodarczą?

Z pewnością niejedna osoba planująca wynajem turystyczny w Hiszpanii nie chce rejestrować własnej działalności gospodarczej. Ciężko się temu dziwić – to dodatkowe formalności, obowiązki i koszty Osoby prywatne nie muszą rejestrować działalności gospodarczej, jeśli liczba nieruchomości jest mniejsza niż pięć. W innym przypadku należy posiadać przedsiębiorstwo turystyczne. Należy wspomnieć, że wynajem powinien rozpocząć się nie później, niż dwa miesiące od dnia zarejestrowania nieruchomości. Niedostosowanie się do panujących zasad może skutkować m.in. sankcją.

Jaka nieruchomość może zostać wynajęta?

Jak już wspomniano, wynająć można jedynie nieruchomość, która spełnia określone przepisy oraz wymogi techniczne. Przede wszystkim należy uzyskać zaświadczenie o użytkowaniu lub pozwolenie na użytkowanie. Ponadto budynek musi być kompleksowo wyposażony – istotne jest to, aby był on w pełni gotowy do natychmiastowego zamieszkania. Nie bez znaczenia jest jego stan ogólny – w mieszkaniu lub domu musi panować ład, a także optymalne warunki higieny. Dotyczy to w szczególności takich pomieszczeń, jak kuchnia, czy łazienka. Dużą uwagę należy zwrócić na stan sanitariatów. Spis niezbędnych mebli, czy też sprzętów domowych można znaleźć w załączniku I do dekretu 92/2009 z dnia 3 lipca Consell.

W przypadku gruntów niezabudowanych niezbędne jest przeprowadzenie procedury zagospodarowana przestrzennego. W tym celu należy zgłosić się do odpowiedniej instytucji, która znajduje się najbliżej danej lokalizacji. Od kliku lat każda nieruchomość na wynajem musi pozytywnie przejść kontrolę zgodności z obowiązującymi normami. Otrzymujemy dokument, który posada unikatowy kod weryfikacyjny (CSV).

Jakich kosztów można się spodziewać?

Samo uzyskanie licencji turystycznej jest w zdecydowanej większości przypadków darmowe. Należy jednak pamiętać, że wynajem nieruchomości to nie tylko zyski. Obowiązek podatkowy dotyczy zarówno osób prywatnych, jak i przedsiębiorstw. Wysokość ponoszonych kosztów jest uzależniona od regionu, gdzie znajduje się obiekt. Termin zapłaty podatku jest również uzależniony od tego, czy właściciel nieruchomości jest rezydentem, czy też nie. W pierwszym przypadku podatek musi zostać zapłacony w maju. Trzeba wspomnieć, że dotyczy to również osób, które przebywają na terenie Hiszpanii więcej niż 180 dni w roku. Osoby, które nie są rezydentami mogą uregulować należności podatkowe w grudniu.

Rozliczenie się z hiszpańskim Urzędem Skarbowym nie jest problematyczne. Należy posiadać m.in. dowód osobisty, IBI, akt notarialny, zestawienie dochodów oraz kosztów związanych z wynajmem nieruchomości.

Czy istnieje możliwość wynajmu pokoi?

Wynajem turystyczny w Hiszpanii nie umożliwia udostępniania pojedynczych pokoi. Oznacza to, że wynająć można jedynie całą kwaterę. Należy zaznaczyć, że nie może być ona zamieszkała przez właściciela nieruchomości. Oczywiście posiada on szereg praw względem swojego domu lub apartamentu. Może on pobierać kaucję (maksymalna wysokość to 250 euro) na wypadek zniszczeń wyposażenia obiektu, czy też przyjazdu większej liczby gości, niż zostało ustalone. W przypadku odwołania rezerwacji istnieje możliwość pobrania części lub całości kwoty wynajmu. To samo dotyczy sytuacji, gdy goście nie uprzedzili o anulowaniu wynajmu. To skuteczne zabezpieczenie interesów wynajmującego.

Czy konieczne jest prowadzenie rejestru gości?

Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami osoba wynajmująca nieruchomość ma obowiązek prowadzenia rejestru gości. Każda osoba powinna posiadać swoją kartę, która uzupełniana jest na podstawie oficjalnego szablonu. Należy przesłać ją do najbliższego posterunku policji, czy też straży miejskiej. Proces ten może odbywać się drogą elektroniczną, jednak wymaga to uzyskania certyfikatu wydawanego przez ACCV lub identyfikatora elektronicznego. Nie można również zapomnieć o konfiguracji komputera, który musi być przystosowany do zainstalowanego oprogramowania. Tożsamość osób zgłoszonych do rejestru zostanie zweryfikowana przez odpowiednie służy. Chcąc poznać wyniki weryfikacji należy skontaktować się z Służbą Turystyki Terytorialnej funkcjonującą w danym regionie.

Zagłosuj!

10 punktów
Upvote Downvote

Total votes: 3

Upvotes: 3

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Zagłosuj!

10 punktów
Upvote Downvote

Total votes: 3

Upvotes: 3

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%